Idén föddes vid ett möte under 2021 om helt andra saker. A Lot hade en ständigt växande orderingång. Otroligt många av kunderna som lagt beställningar online ringde kundtjänst omedelbart därefter för att förklara hur beställningen på ibland över 100 orderrader skulle delas upp i olika leveranser.
Frustrerande för såväl kund som kundtjänst och ett utmärkt tillfälle för oss att ännu en gång medverka till att strömlinjeforma A Lots verksamhet samtidigt som vi ger deras kunder full kontroll över såväl leverans-uppdelning som planering.
Beställningen delas automatiskt upp i leveranser beroende på vad som kan levereras direkt och vad som kan levereras först när det kommit in i lager. I kassan kan kunden sedan själv välja hur dom vill ha det och därmed påverka såväl leveranstid som fraktkostnad.
Bäst av allt? Orderuppdelningen sker direkt i e-handeln vilket innebär att A Lot inte ens behöver göra något extra arbete i Visma Business.
Kunden vet att allt blir rätt direkt, och kundtjänst kan fortsätta att ge bästa service till de som verkligen behöver det!